Az Art’s Harmony Társaság műsorajánlata iskolák és kulturális intézmények számára
Információ és megrendelés:
bartha.kat@arts.hu
+36 20 9678011
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lélek – húrok - Meditáció zene - és mozgásimprovizációval
Verselő muzsika, Muzsikáló versek - Interaktív művészeti foglalkozás
Jobbféltekés zene - és mozgásimprovizáció
Zene és Varázslat - Lásd, amit hallok, érezd, amit látok!
Zene - mese-játék
Gyermekláncfű - a magyar zene alakulása a törzsszövetségtől napjainkig
A Mária énekektől az argentín tangóig
Lélek formázó - Önismereti, személyiségfejlesztő foglalkozások zene - és mozgásimprovizációval
Kettesben Bartókkal - Bartók Hegedűduók - 4. osztályosoknak
Egység a mindenséggel - Bach g-moll hegedű szólószonáta - 4. osztályosoknak
Palotai lakoma - reneszánsz bemutató - 2. osztályosoknak
Lélek – húrok
Meditáció zene- és mozgásimprovizációval
Előadó: Bartha Katalin – hegedűművész, tanár, hangterapeuta
A zene az a kommunikációs forma, ami közvetlenül a lélekhez szól. A hegedű húrjain keresztül a lélek húrjait pengetve próbálunk közösen elmerülni a pillanat varázsában, hangban, térben, időben harmóniát és egységet teremteni saját magunkkal és környezetünkkel.
Vonjuk ki magunkat egy kicsit a hétköznapok kavalkádjából, térjünk vissza a saját központunkba, engedjük el a környezet és saját félelmeink által generált feszültségeket és feltöltődve, harmonikus, friss energiákkal induljunk neki a folytatásnak.
Verselő muzsika, Muzsikáló versek
Interaktív művészeti foglalkozás
„Verselő muzsika, Muzsikáló versek” – az adott korosztály tananyagában szereplő kötelező versekből választott versek improvizatív megzenésítése a gyerekek közreműködésével, egyeztetve a meghívó iskola szakmai felelősével. Az előadás végső célja az alapvető zenei ismeretek átadásán túl, hogy a tanóra végére közösen megzenésített verset közösen elő is adjunk: utazást téve ezzel a zeneszerzés és előadás kreatív világába. Azzal, hogy bevonjuk a gyerekeket az alkotási folyamatba olyan élményhez juttatjuk őket, ami nem csak az ismeretek könnyebb befogadását segíti, hanem fejleszti kreativitásukat is.
Az óra folyamán hangszerekkel, zenei alapfogalmakkal, zenei formákkal ismerkedünk, értelmezzük a verset és közösen keressük meg a hangulatok lehetséges zenei kifejezésmódját. Mindenki kap feladatot, aktívan részt vehet a közös munkában.
Az órákat Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta tartja, aki több mint 30 éve áll vagy a színpadon vagy a pulpituson. Néhány évvel ezelőtt az improvizáció és az elektronikus hangszerek felhasználása új utakat nyitott művészetében. A „Beszélő muzsika” és a „Korok zenéje” korábbi nagy sikerű előadássorozatok után, az ősi hangkeltő eszközöktől a klasszikus hangszereken keresztül a modern elektronikus lehetőségeket felhasználva indította el új foglalkozásait.
http://www.barthakat.hu/beszelo-muzsika/verselo-muzsika.html
www.katango.hu
https://www.facebook.com/barthakat.hu/
https://www.youtube.com/watch?v=ZVRU--QZpMI
Az előadás tervezett időtartama 60 perc, de a helyi adottságokhoz tudunk alkalmazkodni.
Minimum 20, maximum 60 fő részvételét vállaltuk 1-1 előadáshoz a LEP rendszerben.
A műsor kisbusszal utaztatható az összes közvetlen technikai szükségletével együtt, távolabbi helyeken turné-szerűen, ottalvással több napos sorozatban is vállalunk előadásokat.
a műsor osztályteremben is megvalósítható, több osztály számára nagyobb helyre is alkalmazható.
6-8 nm-nyi hely már elég. A hangszerek kirakásához kis asztalokra van szükség.
A hangosítását saját eszközzel meg tudjuk oldani.
A berendezésre, technikai és hangbeállásra kb. 30 percre van szükségünk, ami közben a terem többi részét lehet használni, a mi területünket nem.
A végén kb. 15 perc a lebontási idő.
Ha megoldható, szükségünk van egy helyiségre öltözés céljából és a színpadon nem szükséges dolgok tárolására, de ez nem kizáró feltétel.
Jobbféltekés zene- és mozgásimprovizáció
Előadók: Bartha Katalin – hegedűművész, tanár, hangterapeuta,
A belülről jövő és a külvilág által és/vagy saját elvárásként megjelent viselkedési formák, gondolkodási sémák sokszor ütköznek egymással, ami konfliktushelyzetet teremt, stresszként jelenik meg az életünkben.
A művészet nagyszerű lehetőség ezeknek a belső ütközéseknek a megjelenítésére, transzformálására, valamint eszközt is adhat ahhoz, hogy a transzformáltan megjelenített érzések, konfliktusok feloldásra kerüljenek és ez visszahasson a hétköznapi megélésekre is.
Ahogy a népi gyógyászat ismeri és használja az analógiás mágiát, hasonló módon analógiásan hat a művészetekbe kivetített konfliktus és annak feloldása a napi élet konfliktusainak feloldására. Ha egy érzést meg tudok jeleníteni a zene és tánc eszköztárában, feloldást tudok találni ugyanebben az eszköztárban, akkor a hétköznapi életben is könnyebben fogom tudni feldolgozni a problémát.
A jobbféltekés zene és mozgásimprovizáció programban a résztvevők korosztályához és összetételéhez alkalmazkodva vezetjük vissza őket a gyermeki jelenidejűséghez az alkotási folyamaton keresztül és önismereti támogatás adunk a környezetben a saját határainak felismeréséhez és a környezettel való együttműködéshez.
A vezérfonal a kapcsolat: kapcsolat önmagammal, kapcsolat a másikkal, közösségi kapcsolódások.
A foglalkozás folyamán zenébe és mozgásba egyaránt be lehet kapcsolódni instruált gyakorlatokon keresztül, aminek a végére egy közös improvizatív szabad zene és tánc alkotás jön létre.
Az órákat Tilles Mária Réka táncterapeuta és tanár közreműködésével Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta tartja, aki több mint 30 éve áll hol a színpadon, hol a pulpituson. Néhány évvel ezelőtt az improvizáció és az elektronikus hangszerek felhasználása új utakat nyitott művészetében. A „Beszélő muzsika” és a „Korok zenéje” korábbi nagy sikerű előadássorozatok után, az ősi hangkeltő eszközöktől a klasszikus hangszereken keresztül a modern elektronikus lehetőségeket felhasználva indította el új foglalkozásait.
http://www.barthakat.hu/
www.katango.hu
https://www.facebook.com/barthakat.hu/
ZENE és VARÁZSLAT
Lásd, amit hallok, érezd, amit látok!
Előadók: Bartha Katalin - hegedűművész, tanár, hangterapeuta,
A műsorban szeretnénk a gyerekek felfedezői igényeinek eleget tenni, művészet alapelemeitől kiindulva, az ő megérthetőségi szintjükön, érthető, játékos, interaktív formában.
A társművészeti elemek kapcsolódásával tartunk az egyre nagyobb, komplexebb rendszerek felé, amik együttesen újabb művet, élményt hoznak létre.
A gyerekek, ahogy megismerkednek a betűkkel, kezdik lassan azokat szavakba, majd mondatokba szerkeszteni, a számokkal is ez a helyzet: egyre nagyobb a megszerzett, bővülő tudás által megalkotható műveleti kombinációs lehetőség, és így a felfedezés öröme is.
A programmal játékos támogatást szeretnénk adni, hogy ezek az ismeretek a racionalitás szintjén könnyebben rögzülni tudjanak. Több évtizedes tapasztalat van a hátunk mögött, aminek meghatározó elemei voltak a gyerekek tanítása, gyerekekkel való foglalkoztató programok, kreatív és technikai foglalkozások, zeneelmélet-, bűvészetoktatás, versenyeken, kreatív munkában való részvétel, művészeti rendezvények szervezése, fellépések.
A betű a hangoknak a jele. Egy betűhöz vagy számhoz hangokat is megfeleltethetünk, a bűvész vagy a játékos kártyája is betűvel, számokkal jelzi a kártya értékét.
Hallgassuk meg az „A”-betűt, nézzük meg a kártyabeli megfelelőjét. Egy írott szó már maga a dallam, több mondat már maga a mű, vagy akár egy kész bűvészmutatvány.
Ennek a felismerésére, megismertetésére állítottuk össze e játékos, humoros, könnyen megérthető, interaktívan bekapcsolódható, családi jellegű bemutató-előadásunkat, amiben a művészet nem csak mint absztrakt fogalom, hanem sajátságos, szó szerint kézzel fogható, megérthető élményt képes nyújtani.
A zeneiség hangjait különböző hangszerek, hangszercsoportok bemutatóival illusztráljuk, közénk csatlakozva a gyerekek. Eljutunk a hangoktól a szólamokon át a teljes zeneműig. A hangoknak élete van: vidámak, szomorúak, erősek, bátrak, várakozóak, túlfűtöttek, csendesek. Ezeket is megfigyeljük, átéljük.
A bűvészet a trükkök, a csodák, a mozgás kifejeződése. Már ez sem kevés. De zenével párosítva szinte már kész színházat kaptunk.
Az előadás tervezett időtartama 60 perc, de a helyi adottságokhoz tudunk alkalmazkodni.
Minimum 20, maximum 80 fő részvételét vállaltuk 1-1 előadáshoz a LEP rendszerben.
A műsor kisbusszal utaztatható az összes közvetlen technikai szükségletével együtt, távolabbi helyeken turné-szerűen, ottalvással több napos sorozatban is vállalunk előadásokat.
a műsor osztályteremben is megvalósítható, több osztály számára nagyobb helyre is alkalmazható.
6-8 nm-nyi hely már elég. A hangszerek kirakásához kis asztalokra van szükség.
A hangosítását saját eszközzel meg tudjuk oldani.
A berendezésre, technikai és hangbeállásra kb. 30 percre van szükségünk, ami közben a terem többi részét lehet használni, a mi területünket nem.
A végén kb. 15 perc a lebontási idő.
Ha megoldható, szükségünk van egy helyiségre öltözés céljából és a színpadon nem szükséges dolgok tárolására, de ez nem kizáró feltétel.
Zene-mese-játék
Előadók: Bartha Katalin - hegedűművész, tanár, hangterapeuta,
A Zene-mese-játék programunk keretében egy közös játékra invitáljuk a gyerekeket és kísérőiket. Ismert meséket, történeteket játsszuk el közösen, vagy a résztvevők összetételétől és vállalkozó kedvétől függően saját történetet, mesét alkotunk közösen.
A gyerekek aktívan részt vesznek az előadás létrehozásában, közösen értelmezzük, találjuk ki a szöveget, amihez megkeressük a megfelelő mozgás- és zenei kifejezőeszközöket. A cél, hogy azon keresztül, hogy az óra végére előadjuk a közösen megálmodott előadást, a gyerekek számára önkifejező eszközöket adjunk, megéreztessük velük, hogy az érzéseiket a szavakon túl művészeti formákba önthetik, támogatást adjunk a bennük élő kreativitás művészeti megnyilvánulására, felkeltsük az erre irányuló igényüket. A foglalkozást és előadást Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta vezeti, aki több mint 30 éve áll hol a színpadon, hol a pulpituson. Néhány évvel ezelőtt az improvizáció és az elektronikus hangszerek felhasználása új utakat nyitott művészetében. A „Beszélő muzsika” és a „Korok zenéje” korábbi nagy sikerű előadássorozatok után, az ősi hangkeltő eszközöktől a klasszikus hangszereken keresztül a modern elektronikus lehetőségeket felhasználva indította el új, foglalkozásait. A foglalkozásban társa Alföldi Csaba koach.
http://www.barthakat.hu/
www.katango.hu
https://www.facebook.com/barthakat.hu/
Gyermekláncfű
A magyar zene alakulása a törzsszövetségtől napjainkig
Előadók: Bartha Katalin – hegedű, rebek, dobok,
Ahogy a gyermekláncfű karikái egymásba kapcsolódnak úgy fűzzük egymásba a magyar történelem során jellemzően megjelenő zenéket.
Az ősi sámánénekektől a királyi udvarok zenéin, a középkori Mária énekeken, ősi és újabb stílusú népzenéken, a magyar romantika zenéin, Bartókón, Kodályon keresztül eljutunk a mai legújabb zenékig.
Megidézzük a lefontosabb magyar történelmi eseményekhez kapcsolódó közismert dallamokat (török idők, Rákóczi szabadságharc, 1848as forradalom), kitérőt téve az magyar ihletésű európai zenékre is (Mozart Török induló, Haydn Rondo alla Ungasese, Brahms Magyar táncok stb.)
Különleges hangszereket (sámándob, rebek, viola da gamba stb.) és hangszereléseket mutatunk be, (pl. a magyar országon íródott Holdfény szonáta kamarazenei átdolgozásban).
Pergő, interaktív koncert, előadás, amiben a zenekar tagjai mesélnek a zenék között a művekről, vagy a művekhez kapcsolódó érdekességekről, és a gyerekek visszajelzéseinek és kérdéseinek is helyet adunk.
A műsor összeállításánál tekintettel vagyunk a korosztály életkori sajátosságaira, játékos, humoros megközelítéssel, élmény-szerűen adjuk át az információkat, mellyel szeretnénk felkelteni a további érdeklődésüket a művészetek iránt. Segítséget szeretnénk adni, hogy könnyebben átlássák az összefüggéseket, fejleszteni a művészi (első sorban a komolyzenei) értékek iránti érzékenységüket.
Az előadás tervezett időtartama 60 perc, de a helyi adottságokhoz tudunk alkalmazkodni.
Minimum 30, maximum 200 fő részvételét vállaltuk 1-1 előadáshoz a LEP rendszerben.
Technikai igények
A műsor kisbusszal utaztatható az összes közvetlen technikai szükségletével együtt, távolabbi helyeken turné-szerűen, ottalvással több napos sorozatban is vállalunk előadásokat.
Helyigény:
4x3 méter a minimális igényünk, ha több, annak örülünk.
Hangtechnika:
A hangosításhoz a keverőig viszünk mindent amire szükségünk van, készre kevert hangot adunk ki, amit a helyi hangrendszerre kellene csatlakoztatni. De kb. 150-200 nm-es teremre saját eszközzel is meg tudjuk oldani a hangosítást, arra elég lehet a 2 hangfalunk.
Beállás-bontás:
A berendezésre, technikai és hangbeállásra kb. 45 percre van szükségünk, ami közben a terem többi részét lehet használni, a mi területünket nem.
A végén kb. 30 perc a lebontási idő.
Öltöző:
Szükségünk van egy helyiségre öltözés céljából és a színpadon nem szükséges dolgok tárolására, ami csak a mi használatunkban van, általunk zárható-nyitható, és lehetőleg közel van az előadó-helyhez.
A Mária énekektől a tangóig
Előadók: Bartha Katalin – hegedű, rebek, dobok,
A tangó több évszázados zenei migráció során alakult ki Dél Amerikában, ugyanígy alakult vele a tánc is. A gyökerek vissza vezethetőek az európai középkori Mária énekekig, de a magyar népzenével is vannak közös vonásai; a XIX. század végétől napjainkig folyamatos fejlődésen ment keresztül, időben elkülöníthető stílusok alakultak ki, és alakulnak folyamatosan.
Összeállításunkban ezt a fejlődési folyamatot követjük nyomon megjelenítve a zenében és táncban kialakult különbségek sajátosságait, külön kitérve a magyar néptánccal való párhuzamokra.
Az előadás azon túl, hogy látványos és magával ragadó élményt nyújt, segít megérteni zenei és tánctörténeti párhuzamokat, összefüggéseket, valamint az előadás után a vállalkozó kedvű résztvevők számára kis ízelítőt tartunk, ahol saját maguk is kipróbálhatják a tangó életérzést.
A tangó más táncokhoz képest sokkal komplexebben hat az egyéni testi-lelki szellemi fejlődésre, felismerve ezt számos helyen terápiaként is alkalmazzák. A mozgáskészlete viszonylag egyszerű, de nagy hangsúly van azon az élő figyelmen, amit a párok egymásnak szentelnek, és amiben manapság hiányt szenvedünk. Aki ezt megtapasztalja és megérzi a működését ennek a szavak nélküli kommunikációnak, az az élete más területein is könnyebben fog harmóniát teremteni.
Az előadók az Európa-szerte ismert és kedvelt, Buenos Aires tangó klubjaiban is vendégszerepelt Tango Harmony Budapest zenekar, valamint a magyar tangó élet nemzetközileg is elismert táncos egyéniségei.
http://www.tangoharmony.hu/hu/
Az előadás tervezett időtartama 60 perc, de a helyi adottságokhoz tudunk alkalmazkodni.
Minimum 50, maximum 200 fő részvételét vállaltuk 1-1 előadáshoz a LEP rendszerben.
A műsor kisbusszal utaztatható az összes közvetlen technikai szükségletével együtt, távolabbi helyeken turné-szerűen, ottalvással több napos sorozatban is vállalunk előadásokat.
ha van színpad, akkor 6 méter széles, 4,5-5 méter mély a minimális igényünk, ha több, annak örülünk.
ha nem színpad, hanem tornaterem szerű hely is jó, ebben az esetben 8x6 méteres teret kérnénk, és 180 fokban körül ülve javasolnánk az elrendezést.
Mindkét esetben jó lenne, ha lenne olyan tér, ahol a gyerekeket is meg tudjuk mozgatni, de az elrendezéssel kreatívak és rugalmasak tudunk lenni.
A hangosításhoz a keverőig viszünk mindent amire szükségünk van, készre kevert hangot adunk ki, amit a helyi hangrendszerre kellene csatlakoztatni. De kb. 150-200 nm-es teremre saját eszközzel is meg tudjuk oldani a hangosítást, arra elég lehet a 2 hangfalunk.
A berendezésre, technikai és hangbeállásra kb. 45 percre van szükségünk, ami közben a terem többi részét lehet használni, a mi területünket nem.
A végén kb. 30 perc a lebontási idő.
Szükségünk van egy helyiségre öltözés céljából és a színpadon nem szükséges dolgok tárolására, ami csak a mi használatunkban van, általunk zárható-nyitható, és lehetőleg közel van az előadó-helyhez.
Lélek formázó
Önismereti, személyiségfejlesztő foglalkozások zene- és mozgásimprovizációval
Időtartam: 4 óra szünetekkel
Korosztály: felnőttek
„A világot olyannak látjuk, amilyennek gondoljuk, sőt amilyennek tudat alatt hisszük. Ha környező világunkon változtatni szeretnénk, akkor elsősorban saját magunkon kell változtatnunk.” Balogh Béla
Célunk, hogy kapukat nyissunk a hétköznapi gondolkodásból való kiemelkedéshez, amely lehetőséget nyújthat eljutni új személyes felismerésekhez, megközelítésekhez.
A mozgás és zenei improvizációk segítenek a jelenidejűség létrehozásában és fenntartásában, a coaching pedig a megélések feldolgozásához nyújthat eszközöket.
A foglalkozásokat 1-1 sokakat érintő témára fűzzük fel, mint pl. -szabadság, -szeretet, -elengedés, -gyász, -fogadjanak el olyannak, amilyen vagyok, -rendrakás az életemben, stb.
A témákat ugyan előre is el lehet dönteni és meghirdetni, de lehetőség van a résztvevők által helyben választott témát a középpontba helyezni.
Közös zenélés, mozgás és beszélgetések váltják egymást, amik folyamán a gondolatokat és érzéseket különböző szempontok figyelembevételével transzformáljuk a zene és mozgás nyelvére, majd az élményeket megosztjuk, feldolgozzuk utat adva az egyéni felismeréseknek és belső munkának.
„A határtalan mindenséget mindenki saját maga alakítja önnön személyiségével és látásmódjával. Mert aki nem látja a színeket, annak szürke lesz a világ - pedig vannak színek -, s aki nem hallja a hangokat, annak néma lesz a világ - pedig van zene, létezik a tánc.” A. J. Christian
Kettesben Bartókkal
Bartók Hegedűduók - 4. osztályosoknak
Előadók: Bartha Katalin – hegedűművész, tanár, hangterapeuta
Draskóczy Eszter – hegedűművész
Évek óta foglalkoztat az ember energetikai kapcsolata a világgal, környezetével, különös tekintettel ebben a zene szerepére. Ez a kapcsolat jelenik meg abban a folyamatos kommunikációs áramlásban is, ami minden és mindenki között állandóan jelen van, és aminek csak elenyésző része a tudatos kommunikáció. A zene a tudatos terület határán van és egyben az egyetlen olyan kommunikációs csatorna, ami közvetlenül a lélekre hat. De hogyan működnek bennünk azok a mechanizmusok, ami ezeket a hatásokat létrehozzák? mitől közös? mitől egyéni? miért érthetjük ugyanazt szavak nélkül? hogyan érezhetjük ugyanazt? érezhetjük-e ugyanazt?
A kiindulópont mindig 1-1 konkrét zenemű, zenei gondolat, de itt nem egy adott darab elemzéséről van szó, (a zenetudományi, zenetörténeti, zeneelméleti ismeretekből csak a megértéshez legszükségesebb dolgokat említem), hanem azokat a kapukat próbálom meg körüljárni, és átjárhatóvá tenni, amin keresztül a zene hat ránk. Azokat a mechanizmusokat megismerni, amik működnek bennünk zenehallgatás közben és amitől értjük a zenét, pedig sokszor nem tudunk tudatos szinten megfogalmazni semmi kézzelfoghatót.
A bartóki életmű az emberiség magas-kultúrájának legjavát, évezredekből merítő és évezredre mutató tudást és tapasztalatot hordoz. A 44 zenei miniatűr csokrai között lehetőség nyílik beszélgetni ennek a kincsnek az eredetéről, jelentőségéről és nekünk szóló üzenetéről.
A beszélő muzsika sorozat az interaktivitáson, az együtt gondolkodáson és a multimádiás eszközök használatán keresztül az ismeretek élményszerű átadását teszi lehetővé.
Az órákat Draskóczi Eszter és Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta tartja, aki több mint 30 éve áll vagy a színpadon vagy a pulpituson. Az ősi hangkeltő eszközöktől a klasszikus hangszereken keresztül a modern elektronikus lehetőségeket is felhasználva indította el gyerekeknek szóló sorozatát
Az előadás tervezett időtartama 60 perc, de a helyi adottságokhoz tudunk alkalmazkodni.
Minimum 20, maximum 100 fő részvételét vállaltuk 1-1 előadáshoz a LEP rendszerben.
Technikai igények
A műsor kisbusszal utaztatható az összes közvetlen technikai szükségletével együtt, távolabbi helyeken turné-szerűen, ottalvással több napos sorozatban is vállalunk előadásokat.
Helyigény:
a műsor osztályteremben is megvalósítható, több osztály számára nagyobb helyre is alkalmazható.
2x2 méteres hely már elég.
Vetítés:
A műsorhoz kivetített képeket ajánlunk, amihez projektorra és vászonra van szükségünk, ha nincs helyi, akkor mi is tudjuk vinni.
Hangtechnika:
Osztályteremben nincs szükség hangosításra.
Ha nagyobb helyszínre több osztály számára történik az előadás, annak a hangosítását saját eszközzel meg tudjuk oldani.
Beállás-bontás:
A berendezésre, technikai és hangbeállásra kb. 15 percre van szükségünk, ami közben a terem többi részét lehet használni, a mi területünket nem.
A végén kb. 15 perc a lebontási idő.
Öltöző:
Ha megoldható, szükségünk van egy helyiségre öltözés céljából és a színpadon nem szükséges dolgok tárolására, de ez nem kizáró feltétel.
Egység a mindenséggel
Bach g-moll hegedű szólószonáta - 4. osztályosoknak
Előadó: Bartha Katalin – hegedűművész, tanár, hangterapeuta
Évek óta foglalkoztat az ember energetikai kapcsolata a világgal, környezetével, különös tekintettel ebben a zene szerepére. Ez a kapcsolat jelenik meg abban a folyamatos kommunikációs áramlásban is, ami minden és mindenki között állandóan jelen van, és aminek csak elenyésző része a tudatos kommunikáció. A zene a tudatos terület határán van és egyben az egyetlen olyan kommunikációs csatorna, ami közvetlenül a lélekre hat. De hogyan működnek bennünk azok a mechanizmusok, ami ezeket a hatásokat létrehozzák? mitől közös? mitől egyéni? miért érthetjük ugyanazt szavak nélkül? hogyan érezhetjük ugyanazt? érezhetjük-e ugyanazt?
A kiindulópont mindig 1-1 konkrét zenemű, zenei gondolat, de itt nem egy adott darab elemzéséről van szó, (a zenetudományi, zenetörténeti, zeneelméleti ismeretekből csak a megértéshez legszükségesebb dolgokat említem), hanem azokat a kapukat próbálom meg körül járni, és átjárhatóvá tenni, amin keresztül a zene hat ránk. Azokat a mechanizmusokat megismerni, amik működnek bennünk zenehallgatás közben és amitől értjük a zenét, pedig sokszor nem tudunk tudatos szinten megfogalmazni semmi kézzelfoghatót.
Vannak zenék, amit ha hallgatunk az az érzésünk, hogy ez így tökéletes, nem lehet másképp.
Hangjai úgy illeszkednek bele a világba, hogy hallgatása közben át tudjuk adni magunkat a pillanatnak, amikor a hangban benne van az egész világ, és ezzel egységben érezzük magunkat.
Mi ennek a titka? De legalábbis mi az, amit korlátozott fogalmainkkal le tudunk írni?
A beszélgetés egy közös kutatás a saját érzéseink, a zenén keresztül a megnyíló világ felé.
Honnan ered a zene? Milyen a fizikai törvényszerűségek működnek benne? Mitől lesz zene, hogyan hat a lélekre, szellemre, az egész személyiségre?
A vezérfonal Bach g moll hegedű szólószonátája, de illusztrációként más zenék is elhangzanak, az előadást kivetített képi háttér teszi gazdagabbá.
A beszélő muzsika sorozat az interaktivitáson, az együtt gondolkodáson és a multimédiás eszközök használatán keresztül az ismeretek élményszerű átadását teszi lehetővé.
Az órákat Bartha Katalin hegedűművész, tanár és hangterapeuta tartja, aki több mint 30 éve áll vagy a színpadon vagy a pulpituson. Az ősi hangkeltő eszközöktől a klasszikus hangszereken keresztül a modern elektronikus lehetőségeket is felhasználva indította el gyerekeknek szóló sorozatát.
Az előadás tervezett időtartama 60 perc, de a helyi adottságokhoz tudunk alkalmazkodni.
Minimum 20, maximum 100 fő részvételét vállaltuk 1-1 előadáshoz a LEP rendszerben.
Technikai igények
A műsor kisbusszal utaztatható az összes közvetlen technikai szükségletével együtt, távolabbi helyeken turné-szerűen, ottalvással több napos sorozatban is vállalunk előadásokat.
Helyigény:
a műsor osztályteremben is megvalósítható, több osztály számára nagyobb helyre is alkalmazható.
2x2 méteres hely már elég.
Vetítés:
A műsorhoz kivetített képeket ajánlunk, amihez projektorra és vászonra van szükségünk, ha nincs helyi, akkor mi is tudjuk vinni.
Hangtechnika:
Osztályteremben nincs szükség hangosításra.
Ha nagyobb helyszínre több osztály számára történik az előadás, annak a hangosítását saját eszközzel meg tudjuk oldani.
Beállás-bontás:
A berendezésre, technikai és hangbeállásra kb. 15 percre van szükségünk, ami közben a terem többi részét lehet használni, a mi területünket nem.
A végén kb. 15 perc a lebontási idő.
Öltöző:
Ha megoldható, szükségünk van egy helyiségre öltözés céljából és a színpadon nem szükséges dolgok tárolására, de ez nem kizáró feltétel.
Palotai Lakoma
2. évfolyamos tanulók számára
Előadók:
Bordás János - ceremónia mester, tánc
Molnár Péter, Herceg László - korabeli hangszerek
Tankó Eszter - ének, ütők, tánc
Bartha Kat - rebek, ütők, tánc, ének
Kecskeméti Lajos és társa bajvívás
koreográfia: Strauss Ildikó
A „vendégeket” reneszánsz énekes és hangszeres muzsika gyönyörködteti, hangulatos költői művek hangzanak el, majd táncosok mutatják be, milyen táncokat is jártak eleink, de a bajvívók sem maradnak távol.
Az előadás tervezett időtartama 60 perc, de a helyi adottságokhoz tudunk alkalmazkodni.
Minimum 20, maximum 100 fő részvételét vállaltuk 1-1 előadáshoz a LEP rendszerben.
Technikai igények
A műsor kisbusszal utaztatható az összes közvetlen technikai szükségletével együtt, távolabbi helyeken turné-szerűen, ottalvással több napos sorozatban is vállalunk előadásokat.
Helyigény:
a műsor osztályteremben is megvalósítható, több osztály számára nagyobb helyre is alkalmazható.
2x2 méteres hely már elég.
Vetítés:
A műsorhoz kivetített képeket ajánlunk, amihez projektorra és vászonra van szükségünk, ha nincs helyi, akkor mi is tudjuk vinni.
Hangtechnika:
Osztályteremben nincs szükség hangosításra.
Ha nagyobb helyszínre több osztály számára történik az előadás, annak a hangosítását saját eszközzel meg tudjuk oldani.
Beállás-bontás:
A berendezésre, technikai és hangbeállásra kb. 15 percre van szükségünk, ami közben a terem többi részét lehet használni, a mi területünket nem.
A végén kb. 15 perc a lebontási idő.
Öltöző:
Ha megoldható, szükségünk van egy helyiségre öltözés céljából és a színpadon nem szükséges dolgok tárolására, de ez nem kizáró feltétel.